Alle spelregels voor bingo spelen op een rij

ShinyBingo spelregels

Wil jij graag weten wat de spelregels van ShinyBingo zijn zodat je weet wat je op de website kunt verwachten? Dan is het goed om te weten dat de regels niet moeilijk zijn en dat je de regels snel onder de knie zult krijgen. Hoe werken de ShinyBingo spelregels precies?

Wat is ShinyBingo?

De website ShinyBingo is een website waar je terecht kunt voor een potje bingo. Het aanmelden op deze site is gratis. Bingo kan worden gespeeld in één van de spelkamers en terwijl je speelt, kun je ook nog eens allerlei geldprijzen winnen. Deze bedragen kunnen behoorlijk oplopen. De jackpot kan bijvoorbeeld al duizenden euro’s zijn. Tijdens het spelen is er ook een chatbox waar je gebruik van kunt maken, hierdoor is het mogelijk om met andere spelers te kletsen en nieuwe contacten op te doen.

Spelregels bingo

Bingo is een vrij gemakkelijk spel om te spelen. Je hebt 75 ballen en deze worden om de beurt getrokken. Op iedere bal staat een cijfer van de 1 tot en met de 75. Elke speler heeft één of meerdere bingospeelkaarten en hier staan een aantal willekeurige cijfers op. Het is een grit van 5×5. Als er een nummer wordt getrokken dat op jouw kaart staat, dan streep je deze af. De bedoeling is om een lijn (horizontaal, verticaal of diagonaal), een patroon of een volle kaart te krijgen. En dit moet je voor elkaar krijgen voordat je tegenspelers het voor elkaar hebben gekregen. Degene die dit als eerste lukt, wint.

Bingovarianten

Behalve het normale bingo, heb je ook nog kienen. Dit is vergelijkbaar met het spel wat we hierboven beschreven, alleen worden er 90 ballen getrokken in plaats van 75. Het grit waar je op speelt is ook veel groter en bevat meer cijfers dan een bingoveld. Verder werkt het hetzelfde: zorg dat je als eerste een lijn, patroon of volle kaart hebt.

Bingo bij ShinyBingo

Op ShinyBingo kun je dus ook bingo spelen. Je speelt het dan online en je hebt er dus sowieso een internetverbinding voor nodig. Het spel op ShinyBingo werkt precies zoals bovenstaande regels en het is dus heel gemakkelijk om mee te spelen bij ShinyBingo.

Hoe kun je meespelen?

Op ShinyBingo is het van belang dat je je eerst aanmeldt met een account. Dit kost je verder niets en je zit ook nergens aan vast. Bij het aanmaken van een account ontvang je 5 euro speelgeld dat je kunt gebruiken om Bingo te spelen. Als je wilt, kun je dan later geld storten om mee te spelen, maar dit hoeft niet. Je krijgt namelijk ook wekelijks een gratis code, als je die inlevert ontvang je speelgeld dat je wederom kunt gebruiken op de website.

Prijzen winnen

Op ShinyBingo kun je verschillende geldprijzen winnen en zijn er meerdere jackpots waar je kans op kunt maken. Ook kun je geld winnen als je als eerste een lijn of volle kaart hebt. Om de jackpot te kunnen winnen moet je wel in de afgelopen maanden een keer geld hebben gestort.